Velkommen

Jeg har været i en proces som følge af og i forbindelse med min sygemelding pga stress. Der var mange faser - først erkendelsen af min situation.
Dernæst accepten af min situation - frustrationen over min situation - magtesløsheden over min situation - mindreværdsfølelsen pga. min situation - angst og nedtrykthed pga. min situation. 

Alle disse følelser vil jeg gerne komme nærmere ind på løbende på denne blog. 
Først skal I lige høre hvorfor jeg synes, at det var vigtigt for mig, at skrive på denne blog.
Det er jo jeres tid jeg bruger og det mener jeg, at jeg bør have en værdig grund til at gøre.

Da jeg var hårdest ramt af min stress, føles stort set alt som en kæmpeopgave. 
At stå op og komme i tøjet og smile lidt til familien var f.eks megasvært. 
Så det, at skulle række ud og gøre noget godt for mig selv, var et bjerg der skulle bestiges - og som forsat bliver besteget...

Jeg orkede ikke at læse en selvhjælpsbog eller søge på nettet efter gode råd mod stress - jeg orkede ikke engang at læse reklamerne fra min postkasse, for så skulle jeg ligesom forholde mig til virkeligheden - og indeni mig skreg min "ur-stemme" på ro og inaktivitet!
Alt imens min dårlige samvittighed og ansvars-stemme forsøgte at råbe højere og bankede mig oveni knolden med alt det jeg burde og hvad jeg troede min arbejdsplads forventede osv osv.
 Jeg havde meget travlt deroppe "på første sal..."

Når folk - min læge, terapeut og mine nærmeste - sagde: "Lotte, du har brug og ret til helt ro.." Så brød jeg næsten altid sammen og blev lettet og træt og fortvivlet på samme tid, -for det var jo lige præcis det min krop og mavefornemmelse skreg på, at den havde brug for, men jeg af mange grunde ikke turde give efter overfor. 
Derfor når andre italesatte mine inderste behov betød det enormt meget for mig, da jeg ikke selv formåede at sætte lyd på denne stemme - samt, "Så er det jo ikke bare fis med mig, når andre også ser det"...

Derfor vil jeg skrive og poste små videoer på denne platform. 
Jeg vil forsøge, at give processen en stemme, i stedet for målet - for det er ganske uoverskueligt når man står lige midt i suppedasen af stress!


Naturligvis rammer stress hver enkelt vidt forskelligt, men jeg håber på min historie kan belyse og hjælpe og ikke mindst være med til at forebygge stress hos jer eller en I holder af.

Hvis du har lyst til at kigge nærmere på mine indlæg - vil jeg bede dig om at: trykke på arkiv her ovre til venstre og starte med de ældste indlæg og bevæge dig bagfra op til seneste video. Så vil oplevelsen fremstå meget mere kronologisk og mange informationer er selvfølgelig mere introduceret:-) 

xxxx Lotte 

Comments

Popular posts from this blog